Nenechajte sa oklamať pri podomovom predaji elektriny

(06.04.2017)

Nakoľko od mnohých z vás dostávame informácie, že niektorí dodávatelia elektriny používajú nečestné postupy pri podomovom predaji elektriny, prinášame vám niekoľko rád, ako sa nestať obeťou tých podomových predajcov, ktorí pri predaji elektriny zavádzajú a snažia sa vás presvedčiť na zmenu dodávateľa:

  1. Pýtajte sa, koľko ušetríte v eurách. Zľava 8% z ceny za dodávku elektriny predstavuje zanedbateľnú úsporu - mesačne asi 40 centov.
  2. Dávajte si pozor, komu ukazujete svoje vyúčtovanie za elektrinu. Ak bude od vás predajca pýtať vyúčtovaciu faktúru, znamená to, že nie je zástupcom našej spoločnosti. Naši pracovníci zástupcovia majú všetky údaje k dispozícii.
  3. Sme naďalej váš spoľahlivý dodávateľ. Neverte podomovým predajcom elektriny a plynu, ktorí tvrdia, že Východoslovenská energetika (VSE) končí svoju činnosť.
  4. Nepodpisujte žiadne dokumenty medzi dverami, bez dôsledného zváženia. Ponechajte si čas na posúdenie ponuky a prečítanie všetkých dokumentov. Nevynechajte malé písmenká a skontrolujte, či vám predajca dal všetky prílohy. Mali by ste dostať:
    1. Zmluvu o združenej dodávke elektriny s dátumom podpisu a účinnosti zmluvy;
    2. kópiu splnomocnenia na zastupovanie pri zmene dodávateľa elektriny;
    3. formulár na odvolanie splnomocnenia a odstúpenie od zmluvy.
 

Poradíme vám na bezplatnej linke

Ak máte podozrenie, že ste sa stali obeťou nekalých praktík, zavolajte nám na bezplatnú Linku bezpečného predaja 0800 123 532 alebo nás navštívte v najbližšom Zákazníckom centre. Poradíme vám, čo robiť. Aj v prípade, že ste podomovému predajcovi podpísali zmluvu, môžete ju bezplatne zrušiť do 14 dní od podpisu.

 

Ako postupovať, ak ste sa stali obeťou nekalých praktík:

  1. Podľa zákona môžete do 14 dní odstúpiť od zmluvy uzatvorenej s podomovým predajcom (za nevýhodných podmienok alebo bez dostatočnej informovanosti) a to bez udania dôvodu. Druhá zmluvná strana musí toto odstúpenie rešpektovať. Potrebujete k tomu dva dokumenty. Prvý dokument Odvolanie splnomocnenia a odstúpenie od zmluvy adresujte dodávateľovi, s ktorým ste podpísali novú zmluvu. Druhý dokument Odvolanie výpovede zmluvy sa posiela k nám do VSE.
  2. Ak vám už ubehla 14 dňová lehota, ak ste zmeškali lehotu na odstúpenie, prichádza do úvahy Výpoveď. Tu je potrebné dať pozor na všetky podmienky uzatvorenej zmluvy a prípadne rátať so sankciami za predčasné ukončenie zmluvného vzťahu.
  3. Pokojne nás kontaktujte, poradíme vám viac.

Nekalé praktiky na trhu s elektrinou poškodzujú dobré meno našej spoločnosti. Najviac na to ale doplácajú práve naši zákazníci, ktorí boli neúplnými alebo nepravdivými informáciami uvedení do omylu. Sme dodávateľ, na ktorého sa môžu zákazníci spoľahnúť. Preto sme pripravení pomôcť aj v prípadoch, ak sa cítia byť oklamaní nekalými praktikami podomových predajcov.

 

UPOZORNENIE:

  1. VSE nemá v teréne podomových predajcov elektriny. Navštíviť vás môžu naši innogy Experti, ktorí si však stretnutie dohodnú telefonicky vždy vopred. V žiadnom prípade sa vás nesnažia presvedčiť na zmenu dodávateľa elektriny.
  2. Naši innogy Experti nemajú dôvod pýtať si vaše vyúčtovacie faktúry. Takéto údaje potrebné k bezplatnému innogy Energetickému poradenstvu majú k dispozícii.
 

Späť